Новини та події

Тренінг для бібліотечних працівників області «Медіаграмотність: доступність і практичність»

Відбувся тренінг для 40 бібліотечних працівників області «Медіаграмотність: доступність і практичність».

Тренерами були Доценко Олексій – медіа-експерт, тренер з неформальної освіти, координатор проектів Міжнародного Благодійного Фонду «Крок назустріч» та Капічена Тетяна – викладач Університетського коледжу Київського Університету імені Бориса Грінченка, медіатренер, засновник Міжнародного Благодійного Фонду «Крок назустріч» (м. Київ).

Олексій Доценко та Тетяна Капічена спрямували слухачів на те, що медіаосвіта – це вимога часу, адже сучасне інформаційне суспільство – суспільство медіа: медіа формують картину світу, наше сприйняття та модель поведінки. Тому в процесі сприйняття інформації надзвичайно важливо розрізняти фейки, маніпуляції, шукати першоджерела та критично мислити. 

В рамках тренінгу розглядалися питання: «Інформація, комунікація, джерела інформації», «Медіаграмотність та медіаосвіта», «Ресурси з медіограмотності та медіаосвіти».

Під час практичної вправи «Протидія пропаганді та маніпуляціям» учасники здобули навички з аналізу медіатекстів, перевірки достовірності інформації. Намагалися найти відповіді на питання: якій інформації вірити, де маніпуляція у ЗМІ, хто і як формує наше світосприйняття, що робити, щоб не стати жертвою пропаганди та маніпуляцій медіа?

Під час дискусії «Медіаграмотність у бібліотеках: як зацікавити користувачів» фахівці зрозуміли наскільки важливо володіти інформацією, зберігати її, систематизувати і передавати, а найголовніше – критично оцінювати, відрізняючи від пропаганди та маніпуляцій, формувати аргументоване власне бачення подій, отримали нові знання, ознайомилися з методиками для подальшого самостійного розвитку та роботи з користувачами. Адже важливе завдання сучасної бібліотеки – допомагати своїм користувачам вчитися компетентно споживати будь-які повідомлення в мас-медіа та вміти створювати свій власний медіа-продукт.  

Найбільшу зацікавленість тренінг викликав у представників бібліотек для дітей і юнацтва, оскільки саме молодь є найбільш інтегрованою у світ мас-медіа, а отже, потребує спеціальних навичок та вмінь, які давали б змогу адекватно сприймати та аналізувати медіатексти.

Світлана Ясковець




усі новини та події »